REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO

kalinka-ogrody.pl

Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady i sposób świadczenia usług drogą elektroniczną oraz sprzedaży prowadzonej przez Kamilę Wasiluk prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Kamila Wasiluk Kalinka za pośrednictwem sklepu internetowego www.kalinka-ogrody.pl (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym”). 

Wersja 1.0 

§1 

Definicje

  1. Słownik pojęć używanych w Regulaminie:
  2. Dni robocze - oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
  3. Dostawa - oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu;
  4. Dostawca - oznacza firmę kurierską, z którą współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów;
  5. Klient - oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży;
  6. Konsultacja – Usługa polegająca na udzieleniu porady przez Sprzedawcę na wybrany przez Klienta temat spośród dostępnych na Stronie (w formie online lub stacjonarnej); 
  7. Konsument - oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową; 
  8. Przedsiębiorca - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową; 
  9. Regulamin - oznacza niniejszy Regulamin; 
  10. Sprzedawca – oznacza Kamilę Wasiluk prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Kamila Wasiluk Kalinka, będącą jednocześnie właścicielką Sklepu Internetowego.
  11. Strona Internetowa Sklepu - oznacza strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, działające w domenie kalinka-ogrody; 
  12. Towar - oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży; 
  13. Umowa sprzedaży - oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą; 
  14. Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta; 
  15. Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną. 

§2

Wprowadzenie

  1. Warunkiem korzystania ze Sklepu jest akceptacja Regulaminu, który jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej przez Klienta ze Sklepem.
  2. Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego, w szczególności warunki i zasady składania drogą elektroniczną zamówień na produkty i usługi dostępne na stronie Sklepu internetowego oraz zasady odstąpienia od Umowy.
  3. Sklep oferuje możliwość zakupu towarów oraz usług w postaci tematycznych konsultacji w formie online i formie stacjonarnej. 
  4. Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, Strony Internetowej Sklepu, a także do wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych na Stronie Internetowej Sklepu należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za zgodą Sprzedawcy wyrażoną na piśmie.

§3

Warunki świadczenia usługi drogą elektroniczną

  1. Korzystanie z Usług dostępnych na Stronie na podstawie niniejszego Regulaminu wymaga: 
  2. dostępu do Internetu, 
  3. posiadania adresu elektronicznego (email), 
  4. skorzystania z przeglądarki internetowej dającej możliwość wyświetlania stron internetowych z włączoną obsługą plików „cookies” oraz innych podobnych technologii. 
  5. Klienci korzystający ze Sklepu są zobowiązani do: 
  6. powstrzymania się od publikacji oraz przesyłania treści obraźliwych, sprzecznych z prawem, naruszających chronione prawem dobra osobiste osób trzecich, jak również prawa autorskie oraz wizerunek osób trzecich, 
  7. powstrzymania się od korzystania ze Sklepu w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, naruszający dobra osobiste Sprzedawcy, 
  8. powstrzymanie się od wykorzystywania Usługa do publikacji reklam oraz wszelkich informacji o charakterze komercyjnym, w tym w szczególności poprzez rozpowszechnianie niezamówionej informacji handlowej, podejmowania jakichkolwiek działań, które mogą utrudnić lub zakłócić funkcjonowanie Strony. 
  9. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy świadczenia usług w ramach Sklepu w przypadku: 
  10. naruszenia przez Klienta niniejszego Regulaminu, 
  11. naruszenia przez Klienta przepisów powszechnie obowiązującego prawa, 
  12. podjęcia przez Klienta działań, które ingerują w niezakłócone korzystanie za Strony lub Usługi przez innych Klientów, 
  13. podania przez Klienta błędnych lub nieprawdziwych danych, wymaganych do prawidłowej realizacji usług, 
  14. tymczasowego lub stałego zaprzestania świadczenia Usług, z uwagi na czynności konserwacyjne lub związane z modyfikacją Strony.

§4

Składanie zamówień 

  1. Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu lub poczty elektronicznej przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
  2. Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, kompletuje zamówienie wybierając Towar lub konsultację, którą jest zainteresowany. 
  3. Dodanie Towaru lub konsultacji do zamówienia następuje przez wybór polecenia "DO KOSZYKA" pod danym Towarem prezentowanym na Stronie Internetowej Sklepu. 
  4. Klient po skompletowaniu całości zamówienia i wskazaniu w „KOSZYKU” sposobu Dostawy oraz formy płatności, składa zamówienie przez wysłanie formularza zamówienia do Sprzedawcy, wybierając na Stronie Internetowej Sklepu przycisk „Zamawiam i płacę”.
  5. Każdorazowo przed wysyłką zamówienia do Sprzedawcy, Klient jest informowany o łącznej cenie za wybrany Towar i Dostawę, jak też o wszystkich dodatkowych kosztach jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży.
  6. W przypadku wyboru konsultacji Klient wybiera dodatkowo termin konsultacji spośród dostępnych terminów. 
  7. Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie jego złożenia i informację o przyjęciu zamówienia do realizacji. Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty i z chwilą jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa sprzedaży.

§5

Płatności

  1. Ceny na Stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danym Towarze stanowią ceny brutto i nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży, o których Klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu zamówienia.
  2. Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary: 
  3. karta płatnicza; 
  4. przelew bankowy poprzez zewnętrzny system płatności przelewy24.pl, obsługiwany przez firmę PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy); 
  5. Faktura lub paragon (w zależności od wyboru klienta) zostanie przesłana na adres mailowy wskazany przy składaniu zamówienia, na co Klient akceptując niniejszy Regulamin, wyraża zgodę. 

§6

Zasady dostawy zakupionych towarów 

  1. Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  2. Sprzedawca zamieszcza na Stronie Internetowej Sklepu informację o orientacyjnej liczbie dni roboczych potrzebnych do dostawy i realizacji zamówienia.
  3. Termin Dostawy i realizacji zamówienia wskazany na Stronie Internetowej Sklepu liczony jest w dniach roboczych. 
  4. Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy (wybranego przez Klienta spośród opcji dostępnych w Sklepie) na adres wskazany w formularzu zamówienia. Po zaksięgowaniu wpłaty termin realizacji zamówienia zwykle trwa od 1 do 7 dni roboczych. W szczególnych przypadkach termin realizacji zamówienia może się wydłużyć.

§7

Zasady realizacji konsultacji w formie online

  1. W przypadku zakupienia konsultacji online będą one realizowane w wybranym przez klienta terminie (wybieranym przy zakupie konsultacji), za pomocą środków komunikacji elektronicznej. 
  2. Klient łączy się na konsultację poprzez link wygenerowany przez Sprzedawcę i przesłany na adres mailowy wskazany przez Klienta. 
  3. Czas jednej konsultacji online wynosi maksymalnie 60 min i jest liczony od godziny wskazanej w złożonym przez Klienta zamówieniu. Niewykorzystane minuty konsultacji „przepadają” i nie mogą być wykorzystane w innym czasie.
  4. Sprzedawca ma prawo do zmiany terminu konsultacji bez podania przyczyny – w takiej sytuacji nowy termin jest zgodnie ustalany przez Sprzedawcę i Klienta. 
  5. Zmiana terminu wykupionej konsultacji z inicjatywy Kupującego jest możliwa wyłącznie za zgodą Sprzedawcy. Sprzedawca nie ma obowiązku wyrażenia zgody na zmianę terminu konsultacji. 

§8

Zasady realizacji konsultacji stacjonarnych 

  1. W przypadku zakupienia konsultacji dotyczących pielęgnacji roślin w ogrodzie Klienta będą one realizowane w wybranym przez klienta terminie (wybieranym przy zakupie konsultacji). 
  2. Przy zakupie stacjonarnych konsultacji dotyczących pielęgnacji roślin w ogrodzie Klienta dokonywana przez Klienta płatność stanowi 30% zadatek za usługę. Pozostała część kwoty za usługę płatna będzie w dniu realizacji usługi. 
  3. Czas jednej konsultacji pielęgnacji roślin w ogrodzie Klienta wynosi maksymalnie 180 min i jest liczony od godziny wskazanej w złożonym przez Klienta zamówieniu. Niewykorzystane minuty konsultacji „przepadają” i nie mogą być wykorzystane w innym czasie.
  4. Sprzedawca ma prawo do zmiany terminu konsultacji bez podania przyczyny – w takiej sytuacji nowy termin jest zgodnie ustalany przez Sprzedawcę i Klienta. 
  5. Zmiana terminu wykupionej konsultacji z inicjatywy Kupującego jest możliwa wyłącznie za zgodą Sprzedawcy. Sprzedawca nie ma obowiązku wyrażenia zgody na zmianę terminu konsultacji. 

§9

Zasady Reklamacji

  1. Sprzedawca zaleca sprawdzenie przesyłki w obecności kuriera. Niesprawdzenie przesyłki nie wstrzymuje ewentualnej reklamacji, aczkolwiek w przypadku dokonania takiej weryfikacji procedura reklamacyjna będzie znacznie usprawniona.
  2. W przypadku stwierdzenia, iż towar ma wadę, Kupujący obowiązany jest poinformować o tym Sprzedawcę w ciągu roku od jej wykrycia.
  3. Ustęp 2 nie ma zastosowania wobec roślin i przedmiotów z nich wytworzonych  (należą do rzeczy, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają krótki termin przydatności do użycia). Ze względu na charakter tego typu zakupu Kupujący może zareklamować zakupione rośliny lub przedmioty z nich wytworzone do 48 godzin od momentu odbioru przesyłki. Sprzedawca nie gwarantuje, że zakupione rośliny lub produkty z nich wytworzone  będą wyglądały identycznie jak przedstawione na zdjęciach w Sklepie Internetowym.
  4. Reklamacja powinna zawierać opis wady Produktu, datę jej powstania oraz żądanie Kupującego. 
  5. Do reklamowanego Produktu należy dołączyć Dowód zakupu lub jego kopię.
  6. Kupujący zobowiązany jest do odesłania reklamowanego Produktu na własny koszt. W przypadku uwzględnienia reklamacji koszty wysyłki są zwracane.
  7. Reklamacje należy kierować na adres: ul, Daliowa 21, 15-583 Białystok lub na adres mailowy: projekty.kalinka@gmail.com
  8. Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwróci się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
  9. Sprzedawca zobowiązuje się do ustosunkowania się do złożonej przez Kupującego reklamacji w przeciągu 14 dni. 
  10. Nieznaczne różnice w wyglądzie wynikające z indywidualnych ustawień komputera Kupującego- nie mogą być podstawą do reklamacji zakupionego Produktu. Dotyczy to w szczególności roślin i produktów z nich wytworzonych, gdyż zdjęcia przedstawiające rośliny lub produkty z nich wytworzone mogą znacząco odbiegać od stanu rzeczywistego ze względu na porę roku, sposoby pielęgnacji, używany nawóz, częstotliwość podlewania, rodzaj gleby itp.

§10

Odstąpienie od Umowy sprzedaży

  1. Kupującemu, który jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu.
  2. Zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, uprawnienie, o którym mowa w ust. 1 nie przysługuje Kupującemu m.in. w następujących przypadkach:
  3. umów, których przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia (może to dotyczyć m.in. roślin i produktów z nich wytworzonych),
  4. szczególnych umów, których przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
  5. Do skutecznego odstąpienia od umowy, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu, wystarczy złożenie pisemnego oświadczenia przez Kupującego drogą mailową lub pocztową, w przypisanym ustawowo 14-dniowym terminie od momentu odebrania przesyłki. Wzór oświadczenia zawiera Załącznik nr 1 (Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy).
  6. Kupujący, odstępując od umowy, zobowiązany jest do zwrotu Produktu w stanie niezmienionym wraz z Dowodem zakupu lub jego kopią w terminie 14 dni od daty złożenia odstąpienia.
  7. Koszty wysyłki zwracanego Produktu ponosi Kupujący.
  8. Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
  9. Sprzedawca gwarantuje zwrot ceny Produktu oraz kosztów wysyłki Produktu do Kupującego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
  10. Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z dodatkowymi kosztami.
  11. W przypadku gdy Kupujący wybrał inny niż najtańszy zwykły sposób przesyłki dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
  12. Zwroty Produktów wysyłane na koszt Sprzedawcy lub za pobraniem nie będą przyjmowane.
  13. Postanowienia niniejszego paragrafu nie stosuje się do Kupujących nie będących konsumentami w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, tj. osób dokonujących czynności prawnych związanych bezpośrednio z prowadzoną przez nich działalnością gospodarczą lub zawodową

§11

Newsletter

  1. Usługa Newsletter polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę na podany przez użytkownika tej usługi adres e-mail wiadomości mailowych zawierających informacje dotyczące Sprzedawcy, w tym informacje marketingowe
  2. Klient poprzez wyrażenie zgody na otrzymywanie wiadomości w ramach Newsletteru, udostępnia swój adres e-mail, podany w formularzu rejestracyjnym, w celu otrzymywania wiadomości mailowych, o których mowa w ustępie powyżej.
  3. Usługa Newsletter jest bezpłatna.
  4. Korzystać z usługi Newsletter może każda osoba, która na stronie www.kalinka-ogrody.pl w części dotyczącej Newsletteru zaznaczy właściwy checkbox. 
  5. Wszelkie nieprawidłowości w funkcjonowaniu Newsletteru należy składać na adres mailowy: projekty.kalinka@gmail.com

§12

Formularz Kontaktowy

  1. Usługa Formularza Kontaktowego jest świadczona nieodpłatne.
  2. Do realizacji usługi Formularza Kontaktowego dochodzi z chwilą kliknięcia przez Klienta przycisku „Wyślij”, po uprzednim prawidłowym wypełnieniu pól Formularza Kontaktowego, które obejmuje podanie danych osobowych i zaznaczenie właściwych checkboxów. 
  3. Klient ma prawo zrezygnować z usługi Formularz Kontaktowy przed uzyskaniem odpowiedzi na złożone zapytanie. 
  4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zaprzestanie świadczenia usługi Formularz Kontaktowy w każdym momencie. 

§13

Przetwarzanie danych osobowych

  1. Dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z obowiązującym prawem i Polityką Prywatności sklepu internetowego, w szczególności w związku z:
  2. dokonywaniem zakupów w Sklepie internetowym;
  3. procesem reklamacyjnym
  4. wyrażeniem zgody na działania marketingowe – newsletter;
  5. prawnie uzasadnionym interesem - wystąpienie Klienta z roszczeniami. 
  6. Dane osobowe są podawane przez Kupującego dobrowolnie.
  7. Administratorem Państwa danych osobowych jest Kamila Wasiluk Kalinka.
  8. Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych – w granicach przewidzianych przepisami prawa. Mogą je Państwo sprostować, usunąć, ograniczyć ich przetwarzanie, wnieść sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych, a także przenieść swoje dane oraz złożyć skargę do organu nadzorczego. Cofnąć swoją zgodę można w dowolnym momencie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych, przed jej wycofaniem. 
  9. Zasady, zgodnie z którymi Sprzedawca przetwarza dane osobowe, zostały opisane w Polityce Prywatności dostępnej na stronie internetowej www.kalinka-ogrody.pl

§14

Postanowienia końcowe

  1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, lecz w przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi Przedsiębiorcami Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta będącego Przedsiębiorcą.
  2. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
  3. Sprzedawca informuje Klienta będącego Konsumentem o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Mogą nimi być w szczególności rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Sprzedawca informuje również, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).
  4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, można w tym celu: 
  5. Złożyć skargę poprzez unijną platformę ODR: (https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=P). W formularzu należy podać nasz adres mailowy: projekty.kalinka@gmail.com
  6. złożyć wniosek do Inspekcji Handlowej (www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595).  
  7. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania na Stronie Internetowej Sklepu. 
  8. Umowy ze Sprzedawcą zawierane są w języku polskim.
  9. Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia.2024 r.

§15

Wykaz załączników

Załącznik nr 1 – Oświadczenie o odstąpieniu od umowy 

Załącznik nr 1 do Regulaminu Sklepu Internetowego