REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
kalinka-ogrody.pl
Niniejszy Regulamin określa ogólne warunki, zasady i sposób świadczenia usług drogą elektroniczną oraz sprzedaży prowadzonej przez Kamilę Wasiluk prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Kamila Wasiluk Kalinka za pośrednictwem sklepu internetowego www.kalinka-ogrody.pl (zwanego dalej: „Sklepem Internetowym”).
Wersja 1.0
§1
Definicje
- Słownik pojęć używanych w Regulaminie:
- Dni robocze - oznacza dni tygodnia od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy;
- Dostawa - oznacza czynność faktyczną polegającą na dostarczeniu Klientowi przez Sprzedawcę, za pośrednictwem Dostawcy, Towaru określonego w zamówieniu;
- Dostawca - oznacza firmę kurierską, z którą współpracuje Sprzedawca w zakresie dokonywania Dostawy Towarów;
- Klient - oznacza podmiot, na rzecz którego zgodnie z Regulaminem i przepisami prawa mogą być świadczone usługi drogą elektroniczną lub z którym zawarta może być Umowa sprzedaży;
- Konsultacja – Usługa polegająca na udzieleniu porady przez Sprzedawcę na wybrany przez Klienta temat spośród dostępnych na Stronie (w formie online lub stacjonarnej);
- Konsument - oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Przedsiębiorca - oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Regulamin - oznacza niniejszy Regulamin;
- Sprzedawca – oznacza Kamilę Wasiluk prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą Kamila Wasiluk Kalinka, będącą jednocześnie właścicielką Sklepu Internetowego.
- Strona Internetowa Sklepu - oznacza strony internetowe, pod którymi Sprzedawca prowadzi Sklep Internetowy, działające w domenie kalinka-ogrody;
- Towar - oznacza produkt przedstawiony przez Sprzedawcę za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, mogący być przedmiotem Umowy sprzedaży;
- Umowa sprzedaży - oznacza umowę sprzedaży zawartą na odległość, na zasadach określonych w Regulaminie, między Klientem a Sprzedawcą;
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta;
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
§2
Wprowadzenie
- Warunkiem korzystania ze Sklepu jest akceptacja Regulaminu, który jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej przez Klienta ze Sklepem.
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu internetowego, w szczególności warunki i zasady składania drogą elektroniczną zamówień na produkty i usługi dostępne na stronie Sklepu internetowego oraz zasady odstąpienia od Umowy.
- Sklep oferuje możliwość zakupu towarów oraz usług w postaci tematycznych konsultacji w formie online i formie stacjonarnej.
- Wszelkie prawa do Sklepu Internetowego, w tym majątkowe prawa autorskie, prawa własności intelektualnej do jego nazwy, jego domeny internetowej, Strony Internetowej Sklepu, a także do wzorców, formularzy, logotypów zamieszczanych na Stronie Internetowej Sklepu należą do Sprzedawcy, a korzystanie z nich może następować wyłącznie w sposób określony i zgodny z Regulaminem oraz za zgodą Sprzedawcy wyrażoną na piśmie.
§3
Warunki świadczenia usługi drogą elektroniczną
- Korzystanie z Usług dostępnych na Stronie na podstawie niniejszego Regulaminu wymaga:
- dostępu do Internetu,
- posiadania adresu elektronicznego (email),
- skorzystania z przeglądarki internetowej dającej możliwość wyświetlania stron internetowych z włączoną obsługą plików „cookies” oraz innych podobnych technologii.
- Klienci korzystający ze Sklepu są zobowiązani do:
- powstrzymania się od publikacji oraz przesyłania treści obraźliwych, sprzecznych z prawem, naruszających chronione prawem dobra osobiste osób trzecich, jak również prawa autorskie oraz wizerunek osób trzecich,
- powstrzymania się od korzystania ze Sklepu w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami, naruszający dobra osobiste Sprzedawcy,
- powstrzymanie się od wykorzystywania Usługa do publikacji reklam oraz wszelkich informacji o charakterze komercyjnym, w tym w szczególności poprzez rozpowszechnianie niezamówionej informacji handlowej, podejmowania jakichkolwiek działań, które mogą utrudnić lub zakłócić funkcjonowanie Strony.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy świadczenia usług w ramach Sklepu w przypadku:
- naruszenia przez Klienta niniejszego Regulaminu,
- naruszenia przez Klienta przepisów powszechnie obowiązującego prawa,
- podjęcia przez Klienta działań, które ingerują w niezakłócone korzystanie za Strony lub Usługi przez innych Klientów,
- podania przez Klienta błędnych lub nieprawdziwych danych, wymaganych do prawidłowej realizacji usług,
- tymczasowego lub stałego zaprzestania świadczenia Usług, z uwagi na czynności konserwacyjne lub związane z modyfikacją Strony.
§4
Składanie zamówień
- Klient może składać zamówienia w Sklepie Internetowym za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu lub poczty elektronicznej przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
- Klient składający zamówienie za pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, kompletuje zamówienie wybierając Towar lub konsultację, którą jest zainteresowany.
- Dodanie Towaru lub konsultacji do zamówienia następuje przez wybór polecenia "DO KOSZYKA" pod danym Towarem prezentowanym na Stronie Internetowej Sklepu.
- Klient po skompletowaniu całości zamówienia i wskazaniu w „KOSZYKU” sposobu Dostawy oraz formy płatności, składa zamówienie przez wysłanie formularza zamówienia do Sprzedawcy, wybierając na Stronie Internetowej Sklepu przycisk „Zamawiam i płacę”.
- Każdorazowo przed wysyłką zamówienia do Sprzedawcy, Klient jest informowany o łącznej cenie za wybrany Towar i Dostawę, jak też o wszystkich dodatkowych kosztach jakie jest zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży.
- W przypadku wyboru konsultacji Klient wybiera dodatkowo termin konsultacji spośród dostępnych terminów.
- Po złożeniu zamówienia, Sprzedawca przesyła na podany przez Klienta adres poczty elektronicznej potwierdzenie jego złożenia i informację o przyjęciu zamówienia do realizacji. Informacja o przyjęciu zamówienia do realizacji jest oświadczeniem Sprzedawcy o przyjęciu oferty i z chwilą jego otrzymania przez Klienta zostaje zawarta Umowa sprzedaży.
§5
Płatności
- Ceny na Stronie Internetowej Sklepu zamieszczone przy danym Towarze stanowią ceny brutto i nie zawierają informacji odnośnie kosztów Dostawy i wszelkich innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z Umową sprzedaży, o których Klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu Dostawy i składaniu zamówienia.
- Klient może wybrać następujące formy płatności za zamówione towary:
- karta płatnicza;
- przelew bankowy poprzez zewnętrzny system płatności przelewy24.pl, obsługiwany przez firmę PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (w tym przypadku realizacja zamówienia rozpoczęta zostanie po przesłaniu Klientowi przez Sprzedawcę potwierdzenia przyjęcia zamówienia oraz po wpłynięciu środków na rachunek bankowy Sprzedawcy);
- Faktura lub paragon (w zależności od wyboru klienta) zostanie przesłana na adres mailowy wskazany przy składaniu zamówienia, na co Klient akceptując niniejszy Regulamin, wyraża zgodę.
§6
Zasady dostawy zakupionych towarów
- Sprzedawca realizuje Dostawę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
- Sprzedawca zamieszcza na Stronie Internetowej Sklepu informację o orientacyjnej liczbie dni roboczych potrzebnych do dostawy i realizacji zamówienia.
- Termin Dostawy i realizacji zamówienia wskazany na Stronie Internetowej Sklepu liczony jest w dniach roboczych.
- Zamówione Towary są dostarczane do Klienta za pośrednictwem Dostawcy (wybranego przez Klienta spośród opcji dostępnych w Sklepie) na adres wskazany w formularzu zamówienia. Po zaksięgowaniu wpłaty termin realizacji zamówienia zwykle trwa od 1 do 7 dni roboczych. W szczególnych przypadkach termin realizacji zamówienia może się wydłużyć.
§7
Zasady realizacji konsultacji w formie online
- W przypadku zakupienia konsultacji online będą one realizowane w wybranym przez klienta terminie (wybieranym przy zakupie konsultacji), za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
- Klient łączy się na konsultację poprzez link wygenerowany przez Sprzedawcę i przesłany na adres mailowy wskazany przez Klienta.
- Czas jednej konsultacji online wynosi maksymalnie 60 min i jest liczony od godziny wskazanej w złożonym przez Klienta zamówieniu. Niewykorzystane minuty konsultacji „przepadają” i nie mogą być wykorzystane w innym czasie.
- Sprzedawca ma prawo do zmiany terminu konsultacji bez podania przyczyny – w takiej sytuacji nowy termin jest zgodnie ustalany przez Sprzedawcę i Klienta.
- Zmiana terminu wykupionej konsultacji z inicjatywy Kupującego jest możliwa wyłącznie za zgodą Sprzedawcy. Sprzedawca nie ma obowiązku wyrażenia zgody na zmianę terminu konsultacji.
§8
Zasady realizacji konsultacji stacjonarnych
- W przypadku zakupienia konsultacji dotyczących pielęgnacji roślin w ogrodzie Klienta będą one realizowane w wybranym przez klienta terminie (wybieranym przy zakupie konsultacji).
- Przy zakupie stacjonarnych konsultacji dotyczących pielęgnacji roślin w ogrodzie Klienta dokonywana przez Klienta płatność stanowi 30% zadatek za usługę. Pozostała część kwoty za usługę płatna będzie w dniu realizacji usługi.
- Czas jednej konsultacji pielęgnacji roślin w ogrodzie Klienta wynosi maksymalnie 180 min i jest liczony od godziny wskazanej w złożonym przez Klienta zamówieniu. Niewykorzystane minuty konsultacji „przepadają” i nie mogą być wykorzystane w innym czasie.
- Sprzedawca ma prawo do zmiany terminu konsultacji bez podania przyczyny – w takiej sytuacji nowy termin jest zgodnie ustalany przez Sprzedawcę i Klienta.
- Zmiana terminu wykupionej konsultacji z inicjatywy Kupującego jest możliwa wyłącznie za zgodą Sprzedawcy. Sprzedawca nie ma obowiązku wyrażenia zgody na zmianę terminu konsultacji.
§9
Zasady Reklamacji
- Sprzedawca zaleca sprawdzenie przesyłki w obecności kuriera. Niesprawdzenie przesyłki nie wstrzymuje ewentualnej reklamacji, aczkolwiek w przypadku dokonania takiej weryfikacji procedura reklamacyjna będzie znacznie usprawniona.
- W przypadku stwierdzenia, iż towar ma wadę, Kupujący obowiązany jest poinformować o tym Sprzedawcę w ciągu roku od jej wykrycia.
- Ustęp 2 nie ma zastosowania wobec roślin i przedmiotów z nich wytworzonych (należą do rzeczy, które ulegają szybkiemu zepsuciu lub mają krótki termin przydatności do użycia). Ze względu na charakter tego typu zakupu Kupujący może zareklamować zakupione rośliny lub przedmioty z nich wytworzone do 48 godzin od momentu odbioru przesyłki. Sprzedawca nie gwarantuje, że zakupione rośliny lub produkty z nich wytworzone będą wyglądały identycznie jak przedstawione na zdjęciach w Sklepie Internetowym.
- Reklamacja powinna zawierać opis wady Produktu, datę jej powstania oraz żądanie Kupującego.
- Do reklamowanego Produktu należy dołączyć Dowód zakupu lub jego kopię.
- Kupujący zobowiązany jest do odesłania reklamowanego Produktu na własny koszt. W przypadku uwzględnienia reklamacji koszty wysyłki są zwracane.
- Reklamacje należy kierować na adres: ul, Daliowa 21, 15-583 Białystok lub na adres mailowy: projekty.kalinka@gmail.com
- Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedawca zwróci się do składającego reklamację o jej uzupełnienie we wskazanym zakresie.
- Sprzedawca zobowiązuje się do ustosunkowania się do złożonej przez Kupującego reklamacji w przeciągu 14 dni.
- Nieznaczne różnice w wyglądzie wynikające z indywidualnych ustawień komputera Kupującego- nie mogą być podstawą do reklamacji zakupionego Produktu. Dotyczy to w szczególności roślin i produktów z nich wytworzonych, gdyż zdjęcia przedstawiające rośliny lub produkty z nich wytworzone mogą znacząco odbiegać od stanu rzeczywistego ze względu na porę roku, sposoby pielęgnacji, używany nawóz, częstotliwość podlewania, rodzaj gleby itp.
§10
Odstąpienie od Umowy sprzedaży
- Kupującemu, który jest konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, przysługuje prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu.
- Zgodnie z art. 38 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta, uprawnienie, o którym mowa w ust. 1 nie przysługuje Kupującemu m.in. w następujących przypadkach:
- umów, których przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia (może to dotyczyć m.in. roślin i produktów z nich wytworzonych),
- szczególnych umów, których przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami,
- Do skutecznego odstąpienia od umowy, o którym mowa w ust. 1 niniejszego paragrafu, wystarczy złożenie pisemnego oświadczenia przez Kupującego drogą mailową lub pocztową, w przypisanym ustawowo 14-dniowym terminie od momentu odebrania przesyłki. Wzór oświadczenia zawiera Załącznik nr 1 (Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy).
- Kupujący, odstępując od umowy, zobowiązany jest do zwrotu Produktu w stanie niezmienionym wraz z Dowodem zakupu lub jego kopią w terminie 14 dni od daty złożenia odstąpienia.
- Koszty wysyłki zwracanego Produktu ponosi Kupujący.
- Kupujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
- Sprzedawca gwarantuje zwrot ceny Produktu oraz kosztów wysyłki Produktu do Kupującego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Kupujący, chyba że Kupujący wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z dodatkowymi kosztami.
- W przypadku gdy Kupujący wybrał inny niż najtańszy zwykły sposób przesyłki dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Kupującemu poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
- Zwroty Produktów wysyłane na koszt Sprzedawcy lub za pobraniem nie będą przyjmowane.
- Postanowienia niniejszego paragrafu nie stosuje się do Kupujących nie będących konsumentami w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, tj. osób dokonujących czynności prawnych związanych bezpośrednio z prowadzoną przez nich działalnością gospodarczą lub zawodową
§11
Newsletter
- Usługa Newsletter polega na przesyłaniu przez Sprzedawcę na podany przez użytkownika tej usługi adres e-mail wiadomości mailowych zawierających informacje dotyczące Sprzedawcy, w tym informacje marketingowe
- Klient poprzez wyrażenie zgody na otrzymywanie wiadomości w ramach Newsletteru, udostępnia swój adres e-mail, podany w formularzu rejestracyjnym, w celu otrzymywania wiadomości mailowych, o których mowa w ustępie powyżej.
- Usługa Newsletter jest bezpłatna.
- Korzystać z usługi Newsletter może każda osoba, która na stronie www.kalinka-ogrody.pl w części dotyczącej Newsletteru zaznaczy właściwy checkbox.
- Wszelkie nieprawidłowości w funkcjonowaniu Newsletteru należy składać na adres mailowy: projekty.kalinka@gmail.com
§12
Formularz Kontaktowy
- Usługa Formularza Kontaktowego jest świadczona nieodpłatne.
- Do realizacji usługi Formularza Kontaktowego dochodzi z chwilą kliknięcia przez Klienta przycisku „Wyślij”, po uprzednim prawidłowym wypełnieniu pól Formularza Kontaktowego, które obejmuje podanie danych osobowych i zaznaczenie właściwych checkboxów.
- Klient ma prawo zrezygnować z usługi Formularz Kontaktowy przed uzyskaniem odpowiedzi na złożone zapytanie.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zaprzestanie świadczenia usługi Formularz Kontaktowy w każdym momencie.
§13
Przetwarzanie danych osobowych
- Dane osobowe będą przetwarzane zgodnie z obowiązującym prawem i Polityką Prywatności sklepu internetowego, w szczególności w związku z:
- dokonywaniem zakupów w Sklepie internetowym;
- procesem reklamacyjnym
- wyrażeniem zgody na działania marketingowe – newsletter;
- prawnie uzasadnionym interesem - wystąpienie Klienta z roszczeniami.
- Dane osobowe są podawane przez Kupującego dobrowolnie.
- Administratorem Państwa danych osobowych jest Kamila Wasiluk Kalinka.
- Mają Państwo prawo dostępu do swoich danych osobowych – w granicach przewidzianych przepisami prawa. Mogą je Państwo sprostować, usunąć, ograniczyć ich przetwarzanie, wnieść sprzeciw wobec przetwarzania swoich danych, a także przenieść swoje dane oraz złożyć skargę do organu nadzorczego. Cofnąć swoją zgodę można w dowolnym momencie, co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych, przed jej wycofaniem.
- Zasady, zgodnie z którymi Sprzedawca przetwarza dane osobowe, zostały opisane w Polityce Prywatności dostępnej na stronie internetowej www.kalinka-ogrody.pl
§14
Postanowienia końcowe
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy, lecz w przypadku umów zawieranych z Klientami będącymi Przedsiębiorcami Sprzedawca ponosi odpowiedzialność tylko w przypadku umyślnego wyrządzenia szkody i w granicach rzeczywiście poniesionych strat przez Klienta będącego Przedsiębiorcą.
- W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
- Sprzedawca informuje Klienta będącego Konsumentem o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Mogą nimi być w szczególności rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Sprzedawca informuje również, że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr/ dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR).
- Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń, można w tym celu:
- Złożyć skargę poprzez unijną platformę ODR: (https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=P). W formularzu należy podać nasz adres mailowy: projekty.kalinka@gmail.com
- złożyć wniosek do Inspekcji Handlowej (www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595).
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania na Stronie Internetowej Sklepu.
- Umowy ze Sprzedawcą zawierane są w języku polskim.
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 1 sierpnia.2024 r.
§15
Wykaz załączników
Załącznik nr 1 – Oświadczenie o odstąpieniu od umowy
Załącznik nr 1 do Regulaminu Sklepu Internetowego